head


Vi har ændret navn / We have changed our name.
Full Gospel Business
(Tidligere / Previous: Full Gospel Business Mens Fellowship International in Denmark)

NYHED: Ny bog af Niels Peter Finne også kendt som "Den syngende politimand"
Bogtitel: "Jamen...Skal jeg dø - nu?". Den handler om 26 af Guds Undere, som han har været impliceret i.
ET af dem var -imod høje odds - AT han OVERLEVEDE.
Kan bestille på hans hjemmeside Full Gospel Produktion FGP KLIK HER 
Kan også bestille hos os - Se hvordan KLIK HER 

NYHED: Laminerede kalendere for år 2018 på Evangeliser Nu KLIK HER

Forside
Forside Møder og
arrangementer
Opdateret 
d. 15.01. 2018
Hvem
vi er
og links
Opdateret 
29.04. 2017
Lands-
og afd.'s
ledelser

pr. 29.04. 2017
Kvindelige
medlemmer

Opdateret
08.09. 2017
Ønsker du forbøn, så
klik her
Vidnesbyrd 
Opdateret
01.02. 2017


Vidnesbyrd
på videoer
Opdateret
15.12. 2016

Video med 
Michael Garnfeldt:
Hvordan man realiserer visioner fra Gud
Vidnes-
byrd-
bladet
"Voice
"
Vidnes-
byrd

DVD salg
På cykel
fra Norge
til Spanien
Opdateret 16.09. 2015
"Nødråbet"
Et poetisk
digt af
Børge Laustsen
Støt os og få skatte- fradrag og/eller
bliv medlem
Opdateret
08.10. 2017
Befri
fanger
Nyhedsbreve
og referater

Opdateret
08.10. 2017
Vor vision
og formål
Et personligt
møde med
Jesus
Kristne forretninger
og andre links
Bøger og
matrialer
Opdateret
25.11. 2017
Ny bog
Tilbage
fra døden
Opdateret
31.07. 2015
Dom og
frelse
Massakren
i Armenien
Opdateret 
08.05. 2015
Who
we are

Tjek disse sider, der henvender sig til evangelister.
Evangeliser Nu Danmark  og Evangelize Now Europe 
En arbejdsgruppe under Full Gospel Business i Danmark

Tilbage til
døden
forside
Daniel 1 Daniel 2 Oluf
Borremark
Frelse
og dom
Lazarus


TILBAGE FRA DØDEN
Fortsat fra forrige side

Tilbage til forrige side KLIK HER

 


Kirken, hvor Daniel opstod

Vendepunktet: Tro
I mellemtiden var Daniels kone overbevist om, at hendes mand ville komme til live igen. Hun ville derfor have hans krop bragt til kirken i Onitsha, hvor Reinhard Bonnke skulle tale dagen efter ved en indvielses-gudstjeneste i "The Grace of God Ministries". Daniels far var imidlertid mormon og sagde, at det ville han ikke acceptere. Han sagde, at han ville gå hen og ""slå ham med bibelen syv gange"",
og hvis Daniel ikke genopstod, så måtte Nneka acceptere, at han ikke ville genopstå fra de døde, og det måtte slutte sagen. Han gik så hen og slog liget, som han sagde, syv gange, men uden resultat.
Nneka, som var kristen, tænkte, at en mormon ikke forstod sig på den slags. Så hvad han gjorde, havde ikke nogen betydning. og at det var kun for at aflede hendes opmærksomhed.
Men hun ville ikke give op. Hun plagede sin svigerfar. Daniel skulle til Bonnkes møde. Hun lod forstå, at hvis han nægtede det, ville hun huske det resten af sit liv, at han nægtede hende hendes ønske på sin mands vegne. Til sidst gav hende han efter.
Næste dag, søndag d. 2. December, tog de kroppen fra lighuset. Men bedemanden var bekymret over, hvad de havde i sinde. For at skjule, at liget var på vej til at blive taget væk og skulle køres halvanden times kørsel til Onitsha, klædte han liget på som om, det skulle til kirkegården, lagde det i en kiste og lukkede låget. Derefter tog de Daniel og kisten og tog afsted. Da de kom til Onitsha Kirkens område, så sikkerhedsvagten og kontrollørerne dem komme ind med en kiste og beordrede dem til at vende om og forsvinde med det samme. Men Nneka var fast besluttet. Hun bad om , at kisten ikke bare måtte være i området, men også komme ind i kirken.
Sikkerhedsvagten så, at hun var ophidset, så han kontrollerede, at der
var et lig i kisten, og at det ikke var et terroristforsøg på at placere en bombe i kirken. Da han så, at der kun var et blegt lig i kisten, gav han dem lov til at komme ind på området. Men det skabte bestyrtelse og diskussion, da de ville bringe en kiste eller et lig ind i en fyldt kirke. Til sidst fik ærkebiskoppens søn, Pastor Paul Jr., sin fars tilladelse til at bringe liget ind i bygningen, men det skulle være nede i børneafdelingen.
Børnene blev vist ind i den nederste sal og liget blev bragt ind i den øverste sal og lagt på et bord. Biskoppens søn Paul og en anden af kirkens præster, Bathcomery Nkwando, overvågede dette og bemærkede at dødsstivheden var indtrådt og havde gjort lemmerne stive.

Livet vender tilbage
To andre præster, Lawerence Onveka og Luke Ibekwe hjalp dem med at bevogte liget.
Imens viste Reinhard Bonnke ingenting og prædikede og bad ovenpå i hovedsalen. Efter et stykke tid opdagede præsterne en lille trækning i maven.
Så tog liget en indånding, og straks begyndte liget at ånde uregelmæssigt ligesom i "små eksplosioner", berettede de. Opmuntrede af dette , kastede præsterne sig ud i indtrængende bønner, mens de tog ligklæderne af ham og begyndte at massere ham over hele kroppen. Daniel var som sagt "stiv som en jernstang". De spurgte efter en vifte for at give Daniel mere luft at indånde.
Da nyheden brød ud i kirken ovenfor, skabte det et hysterisk spektakel.


Daniel sammen med bedemanden, Barlington Manu
med kisten han lå i
Kl. 17.15 søndag eftermiddag åbnede Daniel igen sine øjne, satte sig op og lænede sig op imod pastor Lawerence, fortæller denne selv. Mennesker begyndte nu at trænge ind i rummet for at se denne opstandelses-mand. Pastor Lawerence blev bekymret for, at Daniel ikke skulle få nok ilt, så han løftede Daniel og bar ham ind i kirkerummet. For første gang sagde Daniel noget: "Vand. Vand".
De gav ham først nogle slurke, og derefter varm te. For at give ham ånderum i mængden, satte de ham på platformen på en stol, hvor hundrede af mennesker så ham langsomt komme sig.
Endnu havde han ikke fået hold på sine tanker, og kunne til at begynde med ikke genkende nogen. Ikke engang sin egen søn, som kom for at se sin far. Men det gik fremad, og i løbet af nogle timer fik han i løbet af aftenen fuld bevidsthed og sammenhængende tanker.


Daniel med venner og bekendte
Han var et under, og menneskemasser belejrede hans hus, så han blev kørt bort til et hemmeligt sted for at genvinde sin fysiske styrke i løbet af de næste to dage. Den tidligere døde var ikke blot opstået fra sin kiste, men hans sår og skader efter ulykken, som havde medført hans død, var også helet, så der ikke var det mindste spor tilbage.
Reinhard Bonnke havde i mellemtiden forladt stedet for at tage videre på en planlagt rejse.
Og til dem, der endnu er i tvivl, er så her de kolde fakta, som ikke kan tilbagevises:
I to dage trak Daniel ikke vejret, hans hjerte var holdt op med at slå. Det var i et varmt klima, og ikke noget med, at livet var sat ud af kraft i et koldt isrum.
Han var blevet indsprøjtet med en skrap kemisk opløsning for at holde liget fra at gå i opløsning.
Som lig blev han kørt rundt i timer, og lå i en snæver kiste uden ret meget luft i timevis.
Han skulle have haft alvorlige hjerneskader, men han er levende nu og uden nogen skader efter døden










Dette er ikke en udokumenteret påstand om en eller anden, der er kommet til live igen under private former, som f.eks. i et hus. Dette var en offentlig begivenhed, en åben demonstration af opstandelse fra de døde.
Hvis nogen skal fremhæves, så er det Nneka. Hendes uanfægtede tro alene sikrede, at Daniel ikke blev begravet, så hun kunne bringe ham derhen, hvor hun var overbivist om, at Gud kunne bringe ham tilbage til livet. Hun anså Reinhard Bonnke som en Guds mand, og troede, at der hvor han prædikede var der en atmosfære af tro, hvor hendes mand kunne blive helbredt.
Nnekas tro førte til hele denne begivenhed og hendes tro blev belønnet. Af hvem? Hvem belønnede hendes tro? Hvis det ikke var Gud, hvem så?

Oversat af Henri Nissen, redaktør på den
kristne ugeavis Udfordringen, efter rapport fra
Robert Murphree og George Canty på stedet i Nigeria.
Artiklen blev bragt i Udfordringen d. 14.04. 2002

Tilbage til toppen       KLIK HER
Tilbage til forrige side  KLIK HER