head


En tværkirkelig forening / A cross-church association
(Tidligere / Previous: Full Gospel Business Mens Fellowship International in Denmark)
(Tidligere / Previous: www.fgbmfi.dk )

Vi overholder EU's persondatalovgivning / We comply with EU personal data law
KLIK HER for yderlige oplysninger (Link to information - Only in Danish)


Full Gospel Business's Facebookside KLIK HER

Forside
Forside Møder og
arrangementer
Opdateret 
d. 26.03. 2024
Hvem vi er
og links
Opdateret 
29.04. 2021
Lands-
og afd.'s
ledelser

pr. .Sept. 2020
Kvindelige
medlemmer

Opdateret
08.09. 2017
Vidnesbyrd 
Opdateret
21.01. 2024
Ny udgave
Børge & Gerda


Vidnesbyrd
på videoer
Opdateret
16.03. 2024

Video med 
Michael Garnfeldt:
Hvordan man realiserer visioner fra Gud
Vidnes-
byrd-
bladet
"Voice
"
Vidnes-
byrd

DVD salg
Opdateret
29.09. 2018
"Nødråbet"
Et poetisk
digt 
Støt os
evt. også med
skattefradrag
Befri
fanger
Regnskaber
Nyhedsbreve
Referater

Opdateret
01.01. 2024
Vor vision
og formål
Et personligt
møde med
Jesus
Kristne
forretninger

Opdateret
29.07. 2020
Bøger og
matrialer
Opdateret
29.01. 2024
Ny bog
Tilbage
fra døden
Opdateret
20.10. 2018
Dom og
frelse
Massakren
i Armenien
Opdateret 
08.05. 2015
Who
we are

Tjek denne side, der henvender sig til evangelister.
Evangeliser Nu Danmark
En arbejdsgruppe under Full Gospel Business i Danmark

VIDNESBYRD FRA VOICE-BLADET

På dansk
Børge Laustsen
Mirakel reddede vores familie
På norsk
Børge Laustsen
Vår familie blev reddet av et mirakel
På svenska
Börge Laustsen
Mirakel räddade 
vår
familje
In English
Boerge Laustsen
Miracle saved
our familie
Oluf Borremark
 Fra storbyens slum til et liv
 i frihed
Phil Cooke
Indflydelse i Hollywood
Bjarne Kjær
Kaldet blev til
sidst fulgt
Vejen til et nyt liv
Per Kauczki
fra sangduen
Lis og Per
Freddy Hansen
Dyre lærepenge
 
Sigvard Wallenberg
Stifteren af Skandinavisk
Børnemission

.
Til Mona Auke:
Korrekturlesing kun fra der det står "Kjære leser"
Alt før det er oversatt av norske Kjartan Solvang-Nielsen for mange år tilbake
Vår familie ble reddet av et mirakel!

(Kort utgave)
(Detaljert lang utgave på dansk
 KLIKK HER )
Børge Laustsen 
Landsformand for FGB-DK (Full Gospel Business - Danmark)

og Gerda Elmstrøm
Fra Danmark

Familien fikk et nytt liv den dagen Børge fant Jesus og opplevde å få et kall fra Gud i livet sitt. Den største forskjellen var at hans hissige temperament ble vekk. Når Børge beskriver seg selv, synes han ikke at han var lett å omgås – Han synes faktisk selv, at han var “et rigtig dumt svin". Som man siger på dansk. Det fikk til slutt konsekvenser at Børge ikke var så lett å omgås, for Gerda, hans kone, forlot han til slutt etter mange års ekteskap. Familien ble splittet, ikke bare en gang men to ganger.

Men da grep Gud inn.

Og hva var det som gjorde Børge så uutholdelig?

Et utsvevende liv

Børge og Gerda har været sammen siden 1969 og levde et utsvevende  liv med mye alkohol, fester, vertshus, danse-steder, fri sex men heldigvis ikke narkotika. I 1980 flyttet de fra Aarhus i Jylland til Ishøj ved København, hvor de fikk en nær venninne som nabo. I 1987 fant denne venninnen en mann, som hadde en filosofi. Den var en blanding av østens religioner, frimureri, kristen vranglære, gnostisisme, kollektivisme og mye mer rariteter. Dette overbeviste han de andre om, og det endte med, at alle flyttet sammen i deres leilighet  - fire voksne og fire barn. Det var mye alkohol og sex, men også mye diskusjoner og krangler mellom mannen og Børge. Begge hadde stor innsikt i bibelen, og de kranglet oftest om tolkingen av bibeltekster. Alt ble til slutt for mye for Børge og Gerda, og etterhvert flyttet de tilbake til sin egen leilighet, som de heldigvis hadde beholdt. Men vennskapet mellom parene ble bevart.

Det første brudd og det guddommelige. 

GGjennom disse årene hadde Børge blitt en ubehagelig og aggressiv person. Til slutt kastet Gerda Børge ut med hjelp av venneparet. Han flyttet da til Greve. En kveld han hadde lagt seg, fikk han forferdelig innskytelse. – Dette er de andres skyld, de forstår ikke meg! Jeg vil hente et gevær og skyter dem alle sammen, Gerda, barna og venneparet! Tankene som kom, skremte han. Han ropte da til Gud - Hvis du eksisterer, så hjelp meg, da skal jeg være din for alltid.Børge gikk til en folkekirke, og en dag under salme- sangen merket han et gudommelig nærvær, som strøm- met gjennom han fra oven og ned gjennom han. Fra den dagen endret Børge seg gradvis, og Gerda la merke til det.. Børge kunne flytte hjem igjen, og de fant en felles frikirke (CityKirken Ishøj/Taastrup), De fant seg aldri helt tilrette der, og etterhvert droppet de mer og mer ut...

Nok et brudd

Langsomt men sikkert gled Børge inn i sitt gamle mønster og ble mer og mer aggressiv. Til slutt var Gerda livredd for han og tok med seg den yngste sønnen deres og flyttet til Jylland. Tilbake i leiligheten satt Børge med sin eldste sønn og tenkte - Hva gjør jeg nå?

Kall på meg nødens dag, da vil
jeg utfri deg, og du skal prise meg.
Salme 50 vers 15

Frelst

 Ja hva nå? Han følte seg overbevist om, at han gjennom samværet med det andre paret var plaget av demoner. Han forsøkte å drive dem ut på egen hånd uten å lykkes. Det var da han ble minnet om den vidunderlige opplevelsen i folkekirken. – Det måtte da være mulig å komme tilbake dit? Da begynte han å repetere bibelvers, blant annet disse. «Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.» Filipperne 4:13 NB - «Men dere skal få kraft idet Den Hellige Ånd kommer over dere..»Apostlenes gjerninger 1:8 NB. Jeg er Guds barn - «Men alle dem som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.» Johannes 1:12 . dag skjedde det igjen. Denne vidunderlige følelsen av at noe guddommelig kom ned over han igjen. Han reiste seg brått og utbrøt: - Yes, så er det sant dette med Jesus og Gud! Den første søndagen i september 1994 oppsøkte han igjen Citykirken i Taastrup.  Han lot seg rive med av lovsangen og talen. Under nad-verden kunne han konstatere – Ja Jesus, du eksisterer, og jeg er din! Da veltet Guds kraft ned over han på en måte, som gjorde han beruset, og han vaklet opp til forbønn. »Apostlenes gjerninger 2,1-4. Siden kom Guds kraft over han jevnlig og ofte på ubeleilige tidspunkt, gjerne på jobben, som heldigvis Børge hadde klart å beholde gjennom årene med problemer. I bibelen leste han også, at man skulle tilgi. Derfor ba han sitt fadervår hver kveld og navnga alle som hadde såret ham og tilga dem i Jesu navn. Matteus 5,44 & 6,9-15 & 18,21-22 +flere.

Kampen

Men satan og hans demoner ga ikke slipp så lett. Ofte opplevde han å få mareritt og våknet titt og ofte av en følelse av, at demonene forsøkte å trenge inn i han. Det var en fysisk opplevelse. I disse øyeblikkene bruset kraften fra himmelen, den Hellige Ånd opp i han til beskyttelse. En natt drømte han, at han selv sto foran menigheten og preket den falske lære, som han selv hadde blitt utsatt for og menigheten lyttet oppmerksomt. Da kjente han, at han ble dratt tilbake mot et mørke, og han ropte – nei, nei, nå går det så godt, de hører jo på meg! Da så Børge to engler, da den ene sa til den andre – Du er jo den Hellige Ånd, dra ned og redd han. Børge våknet av, at hele hans kropp ble fylt av en vidunderlig kraft og en følelse av, at det ble utkjempet en kamp inne i han. Han spurte – Hvem vant? Var det deg Jesus? Vant du? Da ble han fylt av kraften på ny, det var som om kroppen vokste, og hver gang han takket Jesus, ble ølelsen sterkere. Til slutt sovnet han lykkelig og lettet. Derfra endret alt seg, og fremskrittene kom fort. Auto- matisk sluttet han å banne, noe som var en gjennomført dårlig vane. Gradvis slapp satans angrep, og marerit- tene ble borte. Siden den gang har Børge aldri hatt mareritt, noen merkelige drømmer, ja selvfølgelig, men aldri mareritt. Når den eldste sønnen merket, hva som var skjedd og den forandringen, som det var på pappaen, valgte han også å komme til tro. Børge fikk seg ny kjæreste, men det holdt ikke. 
I 1996, etter bruddet, oppdaget han, at han fortsatt elsket Gerda, og han startet med å be for henne. Han ba om at hun måtte bli frelst og komme tilbake til han. I hele to år ba han, menigheten og venner om, at et mirakel måtte skje.

Gerda

Gerda hadde i mellomtiden flyttet sammen med en kjæreste til Djursland. I starten gikk alt fint, men Gerda hadde hele livet hatt en gudstro. Hun forsøkte å snakke med han om dette, men lykkes ikke. Tvert i mot ble kjæresten sjalu og innførte en sterk kontroll, på alt, hva hun foretok seg i frykt for å miste henne. Eldstemann ble bekymret over de forholdene, hans lillebror levde under, og i 1996 reiste han like godt til Djursland og kidnappet sin lillebror. Da ble det mye bråk, men enden på visa var, at lillebror flyttet inn til pappaen sin. Hjemme i Ishøj så lillebror med egne øyne den forandringen, som var skjedd med faren og storebroren.. Dette gjorde, at også lillebror ble frelst. I 1998 skulle guttene og faren på en bibelcamping i Mariager i Jylland, på sykkel og rulleskøyter. På veien dro de innom Gerda, hvor sønnene forsøkte å overtale henne til å bli med på bibelcamping, men hun avslo. Børge og guttene syklet videre,  installerte seg på campen og slo seg til ro i teltet sitt. Dagen etter regnet det fryktelig, men ved middagstid sluttet det. Børge sto utenfor og nøt været, da en velkjent skikkelse kom slepende på sykkelen sin. Gjennomvåt til skinnet hun så ut som en druknet katt

Gud vil gjøre mer for deg, 
enn du noen gang kan klare å forestille deg!

En lettere omskrivning av «Men ham som kan gjøre mer enn alt, 
langt ut over det vi ber eller forstår, etter den kraften som er virksom i oss -»
Efeserne 3:20 NB)

Gerdas vei til frelsen

Etter at Børge og sønnene hadde syklet videre, begynte Gerda å tenke seg om. Hun tenkte – Dette går ikke lenger, jeg må flykte herfra. Dagen etter fant hun frem sin gamle og slitte sykkel, som ikke var blitt brukt på mange år. Hun pakket noen få eiendeler, stablet seg på sykkelen og satte kursen mot Mariager i øsende regnvær. Hun hadde hatt en jobb, som hadde slitt opp albuen hennes, så underveis begynte hun å be. Hun ba om, at både albuen og sykkelen måtte holde hele veien til Mariager. Hver gang hun hørte en bil komme bakfra, gjemte hun seg i frykt for at kjæresten skulle komme etter henne. Det gikk bra, og på veien ble armen, som hadde vært så vond så leng,e helbredet. Da hun ankom campen, gjennomvåt, sliten og slepende på sin gamle sykkel, så hun et syn hun aldri kan glemme. Der sto Børge og ventet på henne, med et mildt uttrykk i ansiktet; han så så glad ut! Etter å ha hilst på hverandre tenker hun – Han er så forandret, hva har skjedd med han? Hvordan er det mulig?Selv om alt var forhåndsbooket og utsolgt på bibelcampen, var hun så heldig å få et værelse etter et avbud. Om kvelden gikk de samen på kveldsmøtet, hvor det var lovsang, prekener og en stemning, som Gerda aldri hadde opplevd maken til. Ikke i baptistmenigheten, hvor hun i sin tid hadde vokst opp, eller senere i folkekirken. Da hun hadde lagt seg, ba hun til Gud om, at hvis dette var riktig, måtte Han gi henne et tegn. Da så hun, at det lå et nytestamente på nattbordet. Hun tok den opp og slo tilfeldig opp på en side. Øynene falt på lignelsen om den fortapte sønn, 
Lukas 15,11-32. Da sa hun høyt - Denne historien handler jo om meg! Sannelig har Gud humoristisk sans, dette er ikke tilfeldigheter, dette er et kraftig tegn! I det øyeblikket kjente hun en vidunderlig følelse; det var som om hun fløt en meter over sengen! Hun klarte ikke skille mellom, om dette virkelig skjedde, eller om det bare var en følelse! Resten av uken var de på bibelleiren. Etter planen skulle storebror tilbake til København, mens lillebror og Børge skulle besøke Børges bror i Nordjylland. Gerda visste ikke helt, hvor hun skulle gjøre av seg. Hun hadde ingen planer, hun hadde bare villet flykte fra kjæresten sin. Hun bestemte seg for å bli med Børge og minstemann, siden de ikke var gift lenger, lånte de et lite telt til henne. 
På den første teltplassen hoppet lillebror inn i det lille teltet og sa: God natt mamma og pappa. Der stod Gerda og Børge igjen; de hadde ikke snakket om å finne sam- men igjen, men nå ble de tvunget til å sove i samme telt.Etter familiebesøket kom de tilbake til København, og Gerda planla å skaffe seg en liten leilighet i nærheten av barna. Det ble aldri noe av, og i 1999 giftet de seg på nytt. De kaller det selv for sitt gjenbruksbryllup... Gerda fant Jesus på nytt, ble frelst og hun hadde fått sin ungdomskjærlighet tilbake. På et tidspunkt fikk Gerda en liten krise. Hun tenkte på huset sitt i Djursland. Skulle kjæresten bare få alt sammen? Hun hadde jo rett på halvparten. Hun fant en folkekirke og gikk inn for å be. Plutselig kom fra Gud et bibelvers til henne. ”Forlate alt, og Jeg vil gi deg alt.” M
Matteus 6,24-34. Fra det øyeblikk var hun overbevist, hun skulle la han beholde huset! Gud skulle være deres forsørger. Det har Han gjort siden den gang, ikke noen rikdom og mang en gang har de måttet sette sin lit til Han, og det har gått bra! 

For en fullstendig og detaljert lang utgave av dette vitnesbyrd KLIKK HER, (Kun på dansk) Der det står mye mer om helbredelser og livet med Gud. Både den korte og den lange kan sendes som et lite hefte til utdeling.

Til deg som har lest dette

Vil du oppleve den samme livsforandringen som Gerda og Børge opplevde, så ta i mot Jesus i ditt hjerte. 
Vi utfordrer deg til å gi Jesus en sjanse, tro med ditt hjerte og bekjenn med din munn.
Se veiledningen til "Et personligt møte med Jesus - Les lengre nede

Ønsker du å kontakte Gerda og Børge kan du skrive en Email til boergelau@gmail.com  og de vil sende deg et hefte ”Hvad nu, etter jeg er blitt kristen? (På dansk), som kan hjelpe deg i ditt kristenliv. 

 

Kjære leser,

Her er den Jesus som Gerda og Børge søkte, fant og fortsatt holder fast ved. (Det er den til venstre) 
Hvilken Jesus er du blitt introdusert for? Den til venstre eller den til høyre? Hvilken vil du tro? – 
Det er kun Jesus til venstre som kan hjelpe deg i din situasjon og samtidig gi deg tilgang til Himmelen 
hjemme hos Jesus og redde deg fra å komme til Helvete?
Les nedenfor noen av ordene av den ekte Jesus – ord som kan anstøte mange.

 
Klikk på bildet for å få større lesbar størrelse
og for nettverksdeling og utskrivning (JPG)

                                               Her er hva som trengs:

                               
             PERSONLIG TE MED
                             
              BIBELENS EKTE JESUS
.                                     

1. GI GUD RETT: Tross alt har alle syndet og mangler Guds herlighet». (Romerbrevet. 3,23) «Gud! Vær meg en synder nådig!» (Lukas 18.13).
I lys av Guds ord blir det innsett at vi er syndere.
2. ANGRE: Det må bli et oppriktig ønske om å bryte med synden en gang for alle. «Hvis dere ikke omvender dere, skal dere alle omkomme. "Derfor, ombestem deg og vend om slik at dine synder blir utslettet". 
(Apostlenes gjerninger 3.19).

3. BEKENN:
Herren venter på vår bekjennelse av synd og på at vi skal vise tro. Hvis vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss våre synder og renser oss fra all urettferdighet». (1 Johannes. 1.19) "..når du bekjenner Jesus som Herre med din munn og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, skal du bli frelst". (Romerbrevet. 10.9)
4. TRO:
Troen på Jesus fullførte arbeidet på korset. "Så elsket Gud verden at han sendte sin enbårne Sønn, for at de som tror på ham ikke skal gå fortapt". (Johannes 3,16-18).

Den som tror og blir døpt, skal bli frelst, men den som ikke tror, skal bli fordømt **. (Markus 16.16)
Du må ta i mot Jesus Kristus i ditt hjerte ved tro og tro på at Gud reiste ham opp fra de døde før du opplever virkeligheten av den nye åndelige fødselen i livet ditt (Johannes 3:1-13) --“Han kom til sine egne, og hans egne tok ikke imot ham. Men så mange som tok imot ham, ga han makt til å bli Guds barn»
(Johannes. 1:9-13     

Hvis du vil opleve den samme livsforvandling som dem, så tag i mod Jesus i dit hjerte ved tro, før du erfarer virkeligheden ved den nye og åndelige fødsel i dit liv ved at: 

                                    BE FRA HJERTET DENNE ELLER                      
                         
     EN LIGNENDE BØNN OG BLI FRELST:

"Kjære Jesus, jeg kommer til Deg som jeg er, og jeg ber denne bønnen fra hjertet: Jeg vender meg til Deg og velger å tro at Du er Guds Sønn, at Du sonet min synd på korset og døde der, men at du stod opp igjen. Jeg erkjenner at jeg har synd i livet mitt, og jeg er oppriktig lei meg for at jeg har overtrådt Guds lov. Jeg tror at blodet du utøste på korset er det eneste som kan rense synden min bort igjen og jeg ber deg om tilgivelse for alt jeg har gjort galt i sinn, tanke og handling og jeg vender meg bort fra synd nå og inviterer deg inn i mitt hjerte og fyll meg med Din Hellige Ånd. Jeg tilgir også de som har såret meg og gir avkall på det onde og vil følge deg fra i dag. Jeg ber Deg om at Du vil rense meg fra min synd og ved hjelp av Din Hellige Ånd hjelpe meg gjennom livet, slik at min livsreise en dag kan ende i Guds rike. Jeg sier takk fordi du vil redde meg.
Med din hjelp vil jeg bekjenne deg til andre mennesker. Amen."
         (Misjonsbefalingen i Matt
. 28:16-20 og i Markus. 16:15-20)
                                                Se det  lengere nede.


             
           Når du har bedt denne bønnen fra hjertet ditt,
da har du tatt et av de viktigste stegene for din frelse, men sammen med dette kommer troens dåp som beskrevet i Bibelen. Det er også viktig at du nå omvender deg fra synden, for ellers er du akkurat i ferd med å miste alt igjen. Matt. 7:21 sier at inte alle som sier Herre, Herre til Jesus skal komme inn i Guds rike, men bare de som gjør Guds vilje. Det er derfor din oppgave nå å holde fast ved din beslutning om å følge Jesus. Les litt i Bibelen hver dag, begynn gjerne med Det nye testamentet, for det gamle testamentet kan være litt tungt i starten. Begynn å be, og lær gjennom dette å få din styrke og visdom fra Gud selv, så vil du være en god hjelper i livet ditt, så vel som når du dør, og du vil bli brakt hjem til Guds rike. Livet ditt er viktig. Reisen din starter her. Hvor vil du gå? Én reise – to destinasjoner – himmel eller helvete. Velg riktig vei.
Hvis du har bedt denne bønnen og bestemt deg for å gjøre Guds vilje, da:   
.
                         
           VELKOMMEN TIL GUDS FAMILIE
.
I tillegg er det også viktig at du finner en åndelig menighet som lærer den riktige læren, hvor de leser som det står, tror som det står og gjør som det står.
MEN les og undersøk selv hva som er skrevet spesielt i "Det nye testamente"

Anbefalt kirke i Oslo, Lillestrøm og EnebakFiladelfiakirken
 
KLIKK HER 
og
Troens Bevis - Sarondalvegen 14, Kvinesdal
 KLIKK HER  


Dessverre kjenner jeg ikke til flere kirker i Norge


Klikk på bildet for å få større leselig størrelse (JPG)
og for nettverksdeling og utskrivning
.....................................................................................................
Hvem var og er Jesus?
..........
Laste ned for dobbeltsidig utskrift på A5-papir
Egnet som traktat for utdeling
Kan foldes til A6 størrelse
KLIKK HER  (PDF)
.................................................................................................... 

Laste ned og bruke Gerda og Børges vitnesbyrdet.
For dobbeltsidig utskrift på A4-papir - 2 sider. 
Egnet som traktat for utdeling
Kan foldes til både A5 og A6 størrelse
KLIKK HER  (PDF)
Anbefaler at den stiftes sammen


            
           

 
Link til Bibelen hvor du kan finne skriftstedene som er nevnt her i dette vitnesbyrdet:
KLIKK HER


(Misjonsbefalingen i Matt. 28:16-20)
 «Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler,
og døp dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn, 
og lær dem å holde
alt det jeg har befalte deg. Og se, jeg er med dere alltid inntil verdens ende.» 
   og i Mark. 16:15-20) 
"Da sa han til dem: "Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for hele skapningen.
 
Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som i
kke tror, ​​skal bli fordømt. 
Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn
skal de drive ut demoner, de skal 
tale med nye tunger
, og de skal ta opp slanger med hendene, og hvis de drikker dødelig
 gift, skal det i
kke skade dem;
de skal legge hendene på de syke, så de kan bli friske"

          
Jesu ord om Verdensdommen i Matt. 25:31-46 (DNB 1930)
"Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle
englene med ham, da skal han sitte på sin 
herlighets trone. Og alle folkeslag skal samles for hans åsyn, og han skal skille dem fra hverandre, 
likesom hyrden skiller fårene fra gjetene, og han skal stille fårene ved sin høire side, men gjetene 
ved den venstre. Da skal kongen si til dem ved sin høire side:
Kom hit, I min Faders velsignede! arv det
rike som er beredt eder fra verdens grunnvoll blev lagt!
 For jeg var hungrig, og I gav mig å ete; jeg var
 tørst, og I gav mig å drikke; jeg var fremmed, og I tok imot mig; jeg var naken, og I klædde mig; jeg var syk, 
og I så til mig; jeg var i fengsel, og I kom til mig. Da skal de rettferdige svare ham og si: Herre! når så vi dig 
hungrig og gav dig mat, eller tørst og gav dig drikke? Når så vi dig fremmed og tok imot dig, eller naken og 
klædde dig? Når så vi dig syk eller i fengsel og kom til dig? Og kongen skal svare og si til dem: Sannelig sier 
jeg eder: Hvad I har gjort imot en av disse mine minste brødre, det har I gjort imot mig. Da skal han også si til 
dem ved den venstre side:
Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! 
For jeg var hungrig, og I gav mig ikke å ete; jeg var tørst, og I gav mig ikke å drikke; jeg var fremmed, og I tok
 ikke imot mig; jeg var naken, og I klædde mig ikke; jeg var syk og i fengsel, og I så ikke til mig. Da skal også de svare ham og si: Herre! når så vi dig hungrig eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel og 
tjente dig ikke? Da skal han svare dem og si: Sannelig sier jeg eder: Hvad I inte har gjort imot en av disse
 minste, det har I heller inte gjort imot mig. 
Og disse skal gå bort til evig pine (straff), men de rettferdige til evig liv.
"
            (
(Evig pine (straff) / evige ild = Helvete – Evig liv = Himmelen / Guds rike)) .

Du kan også lese om noen som døde og som så både himmel og helvete,
men kom tilbake til livet og kunne fortelle om det.
På dansk KLIKK HER - På engelsk KLIKK HER

Børge er webansvarlig for disse danske nettstedene:  
www.fullgospel.dkwww.evangeliser.nu og www.gadekirker.dk